Visum check, Shanghai here I com ! - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Zoë Vos - WaarBenJij.nu Visum check, Shanghai here I com ! - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Zoë Vos - WaarBenJij.nu

Visum check, Shanghai here I com !

Blijf op de hoogte en volg Zoë

30 December 2013 | Nederland, Arnhem

Hierbij mijn allereerste berichtje over mijn trip naar Shanghai. Ik zit nu nog lekker op de bank van mij eigen kamertje (waar ik 25 januari uitga en onderverhuur) in Arnhem dit te schrijven.

Ik heb vanochtend de reis naar Den Haag gemaakt om mijn visum op te halen. Een hele trip voor 10 minuten, ophalen en betalen, maar het moest gebeuren. Ik ben nogal verbaast dat ik zonder enige problemen dit visum heb gekregen aangezien mijn mannelijke studiegenoten er nog een flinke kluif aan hebben om de aanvraag goedgekeurd te krijgen. Het zal wel aan mijn blonde haren hebben gelegen :P haha!

Ik zal even een korte beschrijving geven van wat ik eigenlijk ga doen in Shanghai. Voor mijn opleiding Industrieel Product Ontwerpen moeten wij in de tweede helft van het derde jaar voor de tweede keer een half jaar fulltime stage gaan lopen. Ik heb een stage kunnen regelen bij het Duitse bedrijf DELTA-SPORT met als lokatie Shanghai. Dit bedrijf maakt allerlei (niet elektrische) consumenten producten. Zoals het nu is besproken begin ik daar bij aankomst met een heel nieuw project dat volgens planning ook klaar zal zijn als ik weer terug ga naar Nederland. Spannend!!!

Nu begint alles wel echt werkelijkheid te worden. En de gedachte dat ik mijn vrienden en familie voor ruim 6 maanden ga achterlaten dringt steeds meer tot mij door.

Ik heb er super veel zin in al viel het me wel een beetje zwaar om te horen dat ik de bevalling van mijn goede vriendin Cecile zal missen. En nu kwam dit weekend ook nog een mijn zusje Lois met het fantastische nieuws dat zij en Edwin in blije verwachting zijn. Ik wordt gewoon 2 keer tante als ik tussen de Chinese rondloop!!!!

Ik zal proberen jullie zo goed mogelijk op de hoogte te houden van mijn avonturen in Shanghai. Facebook is naar verwachting geblokkeerd dus is dit medium en mijn mail, zoevos91@gmail.com, de eenvoudigste manier om contact met mij te onderhouden. Ik ga proberen ook mijn Nederlandse nummer te blijven gebruiken als de Wifi een beetje werk daar. Skypen zal ik ook proberen te doen, zoevos91.

Tot de volgende keer!


  • 31 December 2013 - 00:11

    Brecht:

    Hi Zoe, superleuk dat je je avonturen gaat bijhouden. Een halfjaar klinkt lang, maar voor je het weet ben je weer terug in NL, en kun je je vrienden en familie tot in den treure weer zien:-) inclusief alle nieuwe neefjes, of nichtjes en andere babies! En misschien kun je daar ook nog wel badmintonnen met die Chinezen, ze schijnen er goed in te zijn:-) Kortom die tijd is zo voorbij, geniet ervan! Xx

  • 31 December 2013 - 09:03

    Jet:

    We horen je avonturen graag! Gelukkig ben je nog heel even in NL. Nog een paar keer een wedstrijd samen spelen, en dan zwaaien we je uit.

  • 06 Februari 2014 - 17:26

    Lianne:

    En smaakt het eten?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zoë

Via dit medium kunnen jullie mijn avontuur in Shanghai blijven volgen. Ik zal mijn best doen jullie zo goed mogelijk op de hoogte te houden van de leuke activiteiten :P

Actief sinds 30 Dec. 2013
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 9838

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 04 Augustus 2014

Shanghai, China

Landen bezocht: