Sightseeing? What's that? - Reisverslag uit Sjanghai, China van Zoë Vos - WaarBenJij.nu Sightseeing? What's that? - Reisverslag uit Sjanghai, China van Zoë Vos - WaarBenJij.nu

Sightseeing? What's that?

Blijf op de hoogte en volg Zoë

25 Februari 2014 | China, Sjanghai

Zo wat vliegt de tijd hier zeg... er gebeurd hier ook zoveel en er is zoveel te vertellen. Sorry voor de mensen die denken 'alweer een een verhaal'. Maar voor mezelf is het later ook terug lezen wat ik hier heb beleefd en als ik langer wacht dat ben ik weer een hoop vergeten.

Ondertussen heb ik er 3 weekenden in Shanghai opzitten en wat zijn die vermoeiend geweest zeg! Voor de cultuurmensen (incl. mezelf) onder ons zou ik jullie graag hebben kunnen vertellen over alle plekjes die je moet gezien hebben hier in Shanghai. Maar helaas en gelukkig voor de party-people onder ons kan ik dat niet maar kan ik wel over de verschillende nachtclubs vertellen. Hier een kleine opsomming voor als je ooit naar Shanghai afreist:

- Perry's: Leuk internationaal studenten bar. Goedkoop drinken, lekker waterpijpje erbij (sorry pappa), relatief oude muziek met grote picknicktafels. De wodka redbul word hier geserveerd in een emmer en je mag schrijven op de vloer, muur, plafon en waar nog maar ruimte is. Zelf op de T-shirts van de bediening.
- Muse 2: Je hebt hiervan meerdere locaties door Shanghai heen. Zwart interieur, pouletafels, grote bar met genoeg bediening (nooit hoef je lang te wachten), hele mooie wc's, grote tafels waar te dure drank wordt genuttigd en een DJ met een kleine dansvloer. Ook hier kost het niet veel en de Chinese en buitenlanders zijn hier wel gelijk.
- Hollywood: Tjah was best grappig om er een keer te zijn maar vond het niet zo geweldig. Bijna ook alleen maar buitenlanders toen ik er was. Drank was ook duur in vergelijking met de rest. Wel was hier ook weer een DJ aanwezig.
- Myst: Mooie club met weer heel veel tafel/banken waar veeeeeeelllll te dure drank wordt genuttigd, DJ, een ingang van de WC waar buitenlanders te groot voor zijn en wel gave muziek.
- 7th Floor: Dit vond ik de leukste club waar ik tot nu toe geweest ben. De club is in een cirkel opgezet, muziek beetje dubstep-achtig, ook weer veel tafel/banken waar te duren drank werd genuttigd maar al met al heb ik me daar het beste vermaakt.
- Cirque Le Soir: Een luxe club midden op de Bund. De club is gevestigd in een hotel (volgens mij) en we kwamen er binnen met een ketting die we kregen omdat we naar een afterparty gingen en je moest de naam noemen door wie je was uitgenodigd. Anders koste je het heel wat RMB's. Mooiste van daar..... voor iedereen die Cirque de Solei ken. Zulke mini-shows waren er ook de hele avond door in de club, er liepen midgets rond, hele hele lange reuze en er was popcorn te krijgen. Wat een club zeg!

Ik heb ook nog mijn 23ste verjaardag gevierd bij de Perry's. Was echt een top verjaardag. Een aantal meiden hadden gezorgd voor een taart, een verjaardaglied in de bar (de hele bar zong mee) en een gooi-alle-drank-die-je-maar-hebt-in-1-emmer drankje. Om 2 uur was ik klaar om naar huis te gaan. Ook wel omdat ik de volgende dag gewoon naar stage moest. Dat was een erg zware middag. Maar werd bij thuiskomt verwelkomt door een Chinees met een mooie bos rozen van Jos in de hand.

Afgelopen weekend vond ik het toch eens tijd worden (na 2,5 week) echt iets te zien van Shanghai. Ik besloot met Anna, een meisje dat hier een week later kwam dan mij en ook nog niks had gezien, naar de Bund te gaan en Yuan garden. Daarvan zijn ook de foto's al op FB te zien. De Bund is gewoon leuk om heen te gaan omdat je vanuit daar de skyline naar Pudong kan zien. Dat zijn de foto's die je krijgt als je Shanghai googled. Yuan Garden is een traditionele Chinese tuin. Meteen bij binnenkomst voel je je al helemaal zen. En dat terwijl de tuin ligt middenin een druk bezochte soort markt in het traditionele Shanghai. Schitterend en we hebben ons daar ook kostelijk vermaakt. Om vervolgens nog eens heerlijk te genieten van vers gemaakt noodles bereid op de straat. En wat je opaten op plastic stoeltjes tussen de Chinese die ons aanstaarde. En heel belangrijk..... in een heerlijk warm zonnetje.

In de avond heb ik nog gewerkt bij een receptie van Strictly Designer United waar een meisje die ik hier heb leren kennen stage loopt. Ik heb mijn nieuwe roeping gevonden hoor. Achter de bar staan.... ik vond het geweldig! Als bedankje mochten we mee naar de afterparty in Cirque le Soir.

En ik bleef in de circus sfeer afgelopen weekend aangezien we zondagavond naar de show 'Era' zijn geweest van het Shanghai Circus World. Ook weer Cirque de Solei - achtig alleen dan wat kleinschaliger. Wat een show was dat... ook helemaal geweldig. Bijna alles is hier geweldig hahah!

Oke niet alles is geweldig.... kan kan namelijk echt niet wennen aan die gorgelende, spugende middle-age Chinese op straat. Maar gelukkig zijn dat echt alleen de 40+ die geen manieren hebben en relatief snel mee hebben kunnen liften met de groeiende welvaart. Zijn veelal mensen uit boerenfamilies die nu in de stad wonen en niet de 'westerse' manieren van huis mee hebben gekregen. Ik moet er wel bijzeggen dat dit de woorden zijn van mijn Chinese collega's!

XX

  • 26 Februari 2014 - 09:00

    Kristel Schulte:

    Hahahaha... Zoë... ben je niet iets vergeten in je verhaal? Het hoort bij het kopje 7th Floor en die avond daarvoor;).. XX ps. Nice story.. haha lach me rot

  • 26 Februari 2014 - 09:10

    Zoë Vos:

    HAHAHA thanks Kristel. :P Heb er nog over nagedacht het erin te zetten.... dus dan nu het vervolg: op de 7th Floor waarom we weg gingen uit een club waar we het heel erg naar onze zin hadden. Door een 'spelletje' dat de dag ervoor was ontstaan door mij, door een mojito te jatten bij de dure tafels, heeft de volgende dag een vriend een fles champagne gejat. alleen wed hij betrapt en moest hij de club verlaten. zo goed?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zoë

Via dit medium kunnen jullie mijn avontuur in Shanghai blijven volgen. Ik zal mijn best doen jullie zo goed mogelijk op de hoogte te houden van de leuke activiteiten :P

Actief sinds 30 Dec. 2013
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 9839

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 04 Augustus 2014

Shanghai, China

Landen bezocht: